Online Unity ile Oyun Programlama
Unity ortamının temel özellikleri
+ Unity ortamının kurulumu
+ Unity ortamına ilişkin temel kavramlar
+ Örnek uygulamalar
Unity ortamında programlama (C# script)
+ MonoBehavior sınıfı
+ Start metodu
+ Update metodu
+ Diğer önemli metotlar
+ Örnek uygulamalar
Temel UI elemanları
+ Eventdrivenprogramming
+ Olaylara ilişkin kodların yazılması
+ UI button
+ Sahneler (scene) arası geçiş
+ Mouse olayları ve işlenmesi
+ Görüntü panellerini düzenlemesi ve button kullanarak panel derinliğini değiştirme
+ UI Slider
+ InputField
+ Toggle, radiobutton, togglegroup
+ Text, Image ve drop-downmenu
+ Örnek uygulamalar
Kamera işlemleri
+ Kameralar
+ Temel sahne (scene) oluşturma
+ Sabit Kamera ile Çalışma
+ Kamera ekran boyutunun değiştirilmesi
+ RenderTexture
+ Çalışma zamanında anlık görüntü oluşturma
+ Çok amaçlı kamera donanımıyla çalışma
+ Örnek uygulamalar
ShaderGraphsand Video Players
+ Shader kavramı ve kullanımı
+ Video işlemleri
+ Örnek uygulamalar
Unity ile 2 boyutlu uygulama geliştirme
+ 2 boyutlu sonsuz oyunlar (endlessgame)
+ 2 boyutlu oyunlarda arka planın oluşturulması
+ Diğer teknikler
+ Örnek uygulamalar
3D Objects, Terrains, Textures, andMaterials
+ 3B Nesneler
+ Terrain oluşturma ve kullanma
+ Sahneye eklentiler
+ 3D modellerin bir proje ile kullanılması
+ Nesnelerin yok edilmesi
+ Coroutine kullanımı
+ ProBuilder kullanımı
+ Terrain ve texture kullanımı
+ Örnek uygulamalar
Unity ile 3 boyutlu uygulama geliştirme
+ 3 boyutlu sonsuz oyunlar (endlessgame)
+ 3 boyutlu oyunlarda arka planın oluşturulması
+ 3 boyutlu oyun nesneleri ile çalışma
+ Diğer teknikler
+ Örnek uygulamalar
Unity ile ses işlemleri
+ Seslerin oluşturması
+ AudioSource bileşeni
+ 3D worldspace’destatic bir noktadan ses oluşturma
+ Ayrı AudioSourcebişemeni ile ses oluşturma
+ Çalışma zamanında AudioSource bileşenleri oluşturma
+ Extension metotlar yoluyla ses işlemlerine ilişkin metotların MonoBehavior sınıfına eklenmesi
+ Sesin geciktirilmesi (delay)
+ Örnek uygulamalar
Unity ile network oyun tasarımı ve gerçekleştirilmesi
+ Web Server İletişimi ve Online Versiyon Kontrolü
+ Web servis erişimi
+ Unity ile yerel ağ üzerinde oynanan oyunların tasarımı ve gerçekleştirilmesi
+ Örnek uygulamalar
Unity animasyon işlemleri
+ Animasyon kavramı ve animasyon oluşturulması
+ Animasyonları kullanımı ve oyuna entegrasyonu
+ Örnek uygulamalar
Unitynavigationandpathfinding
+ Navigation kavramı
+ Yol bulma (pathfinding)
+ Engeller
+ Çamur ve su gibi özel tanımlanmış alanlarda yol bulma
+ İleri teknikler
+ Örnek uygulamalar
First Person Controller (FPS) ve Third Person Controller
+ FPS oyunlar ve gerçekleştirilmeleri
+ Third Person Controller oyunlar ve gerçekleştirilmeleri
+ Örnek uygulamalar
Unity ile sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) uygulamaları
+ VR kavramı
+ VR için Unity’nin yapılandırılması
+ VR gözlükler için proje oluşturma
+ Bir VR projesine 360 derecelik videolar eklenmesi
+ 3 boyutlu bir nesnenin yüzeyinde 360 derecelik videolar oynatılması
+ Unity ile temel düzeyde AR uygulamaları geliştirme
+ Örnek uygulamalar
Oyun verilerinin saklanması ve yüklenmesi
+ Dosyalama işlemleri
+ Veritabanı işlemleri
+ Unity ile XML ve JSON seri hale getirme (serialization/deserialization) işlemleri
+ Örnek uygulamalar
Unity ile geliştirilen uygulamaların optimizasyonu
+ Mobil platformlar için oyun geliştirme
+ Android ve IOS için uygulamarın optimizasyonu
+ Geliştirilen oyunların platformlara göre özel durumları
+ Örnek uygulamalar
+ Ve diğerleri…
Ön Koşul : Daha önce Java veya C# Programlama dillerinden biri ile Nesne Yönelimli Programlama konusunda çalışma yapmış olmak ya da C ve Sistem Programcıları Derneği’nin açmış olduğu Java ile Nesne Yönelimli Programlama veya C# ile Nesne Yönelimli Programlama kursuna katılmış olmak.