Kursumuza ön kayıt yaptırmak için bu bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Açıklama : Bu kurs Java ve Kotlin Programlama Dillerini kullanarak Android işletim sistemi için uygulama geliştirme becerisini kazandırmayı hedeflemektedir. Uygulamalar, Java ve Kotlin programlama dillerini karma biçimde kullanarak geliştirilecektir. Kurs içerisinde pek çok konu belli bir derinlikte ele alınmaktadır. Bu kurs aynı zamanda bir uygulama kursu olduğundan her konu ele alınırken uygulamalı çalışmalar yapılacaktır.
Kurs konularından bazıları aşağıdadır:
Kotlin Programlama Dili (Java, C# ve C++ programcıları için)
+ Temel türler ve değişken tanımlama
+ var ve val değişkenker
+ string template
+ Sabitler
+ Fonksiyon bildirimi çağrılması
+ Default ve isimli argümanlar
+ Tek ifadeli fonksiyonlar
+ Global fonksiyomnlar
+ Yerel fonksiyonlar
+ Operatörler ve karşılık gelen fonksiyonlar (operator functions)
+ Kontrol deyimleri: if ifadesel deyimi, while döngü deyimi, do-while döngü deyimi, for döngü deyimi, break ve continue deyimleri, when ifadesel deyimi
+ Tür dönüşümleri
+ Sınıflar
+ Başlangıç metotları (primary ve secondary constructors)
+ init bloğu
+ Sınıfın property elemanları
+ Sınıflarkn operatör fonksiyonları
+ Örnek sınıfların kullanımı: Random ve String sınıfları
+ Temel türlerin çeşitli metotları
+ Paketler
+ import bildirimleri
+ Diziler
+ Erişim belirleyiiciler:
+ Global düzeyde erişim belirleyiciler: public, internal, private
+ Sınıf elemanlarının erişim belirleyicileri: public, internal, protected, private
+ enum sınıfları
+ Sınıflararası ilişkiler: composition, aggregatiıon, association, inheritance
+ Türetme (inheritance)
+ upcasting ve downcasting
+ Any sınıfı
+ Çok biçimlilik (polymprhisim)
+ Sanal metotlar ve override işlemi
+ Abstract sınıflar, abstract metotlar ve abstract property elemanları
+ data sınıflar (data classses)
+ component metotları ve
+ null atanabilir türler (nullable types)
+ Akıllı dönüşümler (smart casting)
+ Özel operatörler: ?., !!, as?, is, !is
+ Exception işlemleri
+ Eklenti fonksiyonlar (extension functions)
+ infix fonksiyonlar
+ Arayüzler (interfaces)
+ Generic sınıflar ve metotlar
+ Yararlı generic sınıflar
+ nested classes
+ inner classes
+ Anonim nesneler
+ object bildirimi ve companion objects
+ type aliases
+ Fonksiyon türleri
+ Lambda fonksiyonlar
+ Sınıfların üye fonksiyonların fonksiyon türlerine verilmesi
+ Fonksiyon parametreli foknsiyonlar
+ let, also, run, with ve apply fonksiyonları
+ Collection sınıflar
Android programlamaya giriş
+ Android işletim sistemi ve sürümler
+ Android işletim sistemine ilişkin genel bilgiler
+ Android programlamada kullanılan temel araçlar: Android SDK, Android NDK, Android Studio
Android Studio IDE programı ve Android SDK’nın kurulumu ve kullanımı
+ Android SDK kurulumu
+ Android Studio kurulumu
+ Android studio proje seçenekleri
+ Android projelerininbileşenleri
Emülatör kurulumu ve kullanımı
+ Android Virtual Device (AVD)
+ Android emülatör konfigürasyonu
+ Android uygulamasının emülatör ile çalıştırılması
Context kavramı
+ Context ve ContextWrapper sınıfları
+ Application Context
+ Base context
+ Diğer context çeşitleri
Activity ve Intent kavramları
+ Activity kavramı ve Activity sınıfı
+ Activity yaşam döngüsü (life cycle) ve yaşam döngüsüne ilişkin metotlar
+ Intent sınıfı
+ Bir activity’nin başlatılması (launch)
+ Bundle sınıf
+ Activity’ler arası haberleşme
+ Başlatan activity’den başlatılan activity’ye veri aktarılması
+ Başlatılan activity’den başlatan activity’ye veri aktarılması (onActivityResult metodunun override edilmesi)
+ Örnek uygulamalar
Temel Kullanıcı arayüzü bileşenleri (Views, Menu’ler, Layoutlar)
+ View ve ViewGroup sınıfları
+ Layout sınıfları
+ Menu işlemleri
+ Temel Adapter sınıfları
+ Temel AdapterView’lar (ListBox, Spinner vb.)
+ Custom adapter view’lar
+ Örnek Uygulamalar
Reaktif programlama ve RxJava
+ Reaktive programlama
+ RxJava hakkında temel bilgiler
+ Android üzerinde RxJava (RxAndroid)
+ Kotlin ile RxJava kullanımı
+ RxBinding kullanımı
+ RxJava’nın detaylı incelenmesi
+ Örnek uygulamalar
Kütüphane kullanımı: aar (android archive) ve jar (java archive) dosyaları
+ jar ve aar dosyaları
+ jar ve aar dosyalarının proje içerisinde kullanımı
+ Örnek Uygulamalar
Gradle arascı
+ Gradle kullanımı
+ Gradle direktiflerinin anlamları
+ gradle dosyalarının anlamı
+ dependencies.gradle dosyası
+ Versiyonlama
+ Proguard kullanımı
Android kütüphane oluşturma
+ Module kavramı
+ Android modüller
+ jar modül oluşturma
+ aar modül oluşturma
+ Kütüphane dosyalarının kütüphane dosyalarını kullanması
+ Örnek uygulamalar
Uygulamada kullanılan kalıplar (patterns)
+ Service Locator ve Singleton kalıpları
+ Dependency Injection kavramı ve kullanılan kütüphaneler
+ Dagger kütüphanesi
+ Hilt kütüphanesi
+ Örnek uygulamalar
Katmanlı Mimari uygulamaları
+ Katmanlı mimarı kullanarak proje geliştirme avantajları
+ Repository, service ve application katmanları
+ Katmanlı mimari kullanarak proje geliştirmede exception’ların yönetilmesi
+ Örnek uygulamalar
Dosya sistemi ve dosya işlemleri
+ Android dosya sistemi
+ Internal ve external memory
+ Dosyanın bütünü üzerinde işlem yapan sınıflar
+ Dosyanın verileri üzerinde işlem yapan sınıflar
+ Internal memory üzerinde dosya işlemleri
+ files dizininde dosyalar
+ cache dizininde dosyalar
+ shared preferences dosyalar
+ External memeory üzerinde dosya işlemleri
+ FileProvider ile uygulamalar arası dosya paylaşımı
+ Örnek uygulamalar
Yerel veritabanı işlemleri:
+ Temel veritabanı kavramları
+ CRUD işlemleri
+ İlişkisel veritabanı yönetim sistemleri (Relational Database Management Systems)
+ NoSql veritabanı yönetim sistemleri
+ SQLite veritabanı yönetim sistemi
+ SQLite API ile veritabanı işlemleri
+ RoomDatabase kullanarak veritabanı işlemleri
+ ObjectBox kullanarak veritabanı işlemleri
+ Örnek Uygulamalar
Content Provider’lar ile veri alışverişi
+ Content provider kullanımı
Asenkron işlemler ve Çoklu thread (Multithreading) uygulamarı
+ Process kavramı
+ Asenkron programlama hakkında temel bilgiler
+ Çizelgeleme algoritmaları (scheduling algorithms)
+ Thread kavramı
+ Thread sınıfı ve Runnable arayüzü
+ Executor’lar ve thread havuzları
+ Looper sınıfı
+ Handler sınıfı
+ AsyncTask sınıfı
+ Kotline coroutines
+ Timer sınıfı
+ CountDownTimer sınıfı ve kullanımı
+ RxJava ile asenkron işlemler
+ Schedulers sınıfı (Schedulers factory class)
+ computation metodu
+ io metodu
+ newThread metodu
+ single
+ trampoline
+ AndroidSchedulars sınıfı
+ Thread’lerarası senksronizasyon
+ Örnek uygulamalar
Android Service uygulamaları (local and remote services)
+ Android service kavramı
+ Service sınıfı
+ IntentService sınıfı
+ Yerel servisler (local services)
+ Android sürümleri arasındaki service farklılıkları ve benzerlikleri
+ Uzak servisler (Remote Servileri)
+ AIDL servisler
+ Mesaj kuyrukları
+ Örnek uygulamalar
Broadcast işlemleri
+ Broadcast kavramı
+ Android broadcast kullanımı
+ Android sürümleri arasında broadcast fakları
+ PÖrnek uygulamalar
Kaynak (resource) kullanımı
+ Kaynak kavramı
+ string kaynakları
+ string kaynakları ile uygulamada çoklu dil desteği
+ drawable kaynaklar
+ layout kaynaklar
+ Örnek uygulamalar
TCP/IP Client-Server programlama
+ IP protokolü ve temel kavramlar
+ TCP ve UDP protokolleri
+ Socket kavramı
+ Network byte order (little mandian, big endian kavramları)
+ Client, server programlama modeli
+ TCP protokolü ile uygulama geliştirme
+ Server programın organizasyonu
+ Client programnın organizasyonu
+ Binary haberleşme
+ Text haberleşme
+ Farklı platformlarda geliştirilmiş uygulamalar ile haberleşen uygulmalar
+ UDP protokolü ve uygulama geliştirmne
+ Datagram kavramı
+ UDP programlarının organizasyonu
+ UDP kullanılan örnekler
+ Örnek uygulamalar
Komnu işlemleri
+ GPS kullanarak konum bilgisinin elde edilmesi
+ GSM kullanarak konum bilgisinin elde edilmesi
+ WiFi kullanarak konum bilgisinin elde edilmesi
+ Örnek uygulamalar
Web Servis kullanımı
+ Web servis kavramı
+ RESTful servisler
+ JSON ve XML veri değiştirme (data exchange) formatları
+ Android web servis erişimi (consume)
+ org.json paketindeki sınıflar
+ Spring RestTemplate sınıfı
+ Retrofit kullanımı
+ RxJava ve Retrofit birlikte kullanımı
+ XML web servislerine erişim
IOT uygulamaları
+ IoT kavramı
+ RaspberryPi ile Android haberleşme uygulamaları
+ Örnek haberleşme uygulamaları
Temel çizim işlemleri
+ View üzeribde çizim işlemleri
+ Android dokunma (touch) işlemleri
+ Canvas sınıfı
+ Temel OpenGL ES
+ Örnek uygulamalar
Bazı özel işlemler
+ Android uygulamalarının icon’larının gizlenmesi
+ Sistemin yeniden başlatılmasında (boot) devreye giren uygulamalar
+ Sistem üzerinde çalışan uygulamaların (process) elde edilmesi
+ Olası bir hata (exception) durumunda uygulamanın yeniden başlatılması
+ Ortak intent’ler
+ Örnek uygulamalar
Ön Koşul : Java veya C# Programlama Dillerinden birini bilmek veya derneğimizin açtığı “Java ile Nesne Yönelimli Programlama veya C# ile Nesne Yönelimli Programlama” kursunu başarıyla bitirmiş olmak.
*Kurs ücreti duyuru sayfasında belirtilmektedir.
Kursumuza ön kayıt yaptırmak için bu bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Bu kurs C ve Sistem Programcıları Derneği ve Sistem Bilgisayar işbirliği ile düzenlenmektedir.